EM-oppkjøring (U23) i Velodromen

28.06.26 – Tekst og bilder Knut Nes

Hilmar Livrud Lindtveit er en av fire norske banesyklister som er tatt ut til Junior/U23 EM i Cottbus ( 7.–12. juli, Tyskland). Her kjørte de rittsimulering med derny til å holde farten høy. Se et intervju med Hilmar og Anita, samt litt sykling, i videoen under.

Spill video

Disse er tatt ut til Junior/U23 EM i Cottbus, Tyskland – 07-12 juli.

U23
Hilmar Livrud Lindtveit (Asker CK) – omnium og scratch.
Håkon Eiksund Øksnes (Lillehammer CK) – poengløp og eliminasjon.

Junior
Daniel Kartevoll (Bogafjell SK) – poengløp og individuell forfølgelse.
Vetle Gyland (Stavanger SK) – omnium, scratch og eliminasjon.

Syklistene som bidro i EM-oppkjøringen

Aasmund Groven Lindtveit (Hero, på derny)
Emil Øfsti Berg-Jacobsen (Asker CK)
Kristian Teigland (Hero)
Anita Stenberg (Norge/Hero)

Det var greit å komme hit [etter høydeopphold og lite anaerob trening] og ha det litt gøy på banen og hjelpe Hilmar.

Anita Stenberg, Velodromen i Asker

Relaterte artikler